Veckans måndagslyx!

Veckans måndagslyx innehöll en stor bukett snittblommor i vitt och grönt. Står på bordet i köket nu. Så fin! Och när vi köpte den köpte vi även en glass. Vi är jag och Felicia. Hon fick en Cornetto jordgubb. Lite hjälp att äta upp den fick hon förstås. Så lycklig var hon. Satt i kundvagnen och åt den utanför Blomsterlandet. Det lär bli en hel del fler glassar innan hösten kommer.

Och så har Loppan fått nya jympadojjor. Vita och rosa och väldigt fina. Hon ville ha dem på sig här inne idag. Verkligen dags att köpa ett par. Bara regnet försvinner kan hon ha dem ute.

Varför känns trädgårdsplanering så enkelt när man tittar i kataloger och broschyrer och sen när man kommer till blomsterhandeln så rör allt bara ihop sig i mitt huvud? Jag hade så mycket bra idéer som jag ville kolla och sen var en blomma för känslig med temperaturen och den andra skulle ta hundra år minst innan den växte till sig och så fick jag förslag på blommor och växter som jag absolut inte vill ha. Vi har inte så mycket tomt att greja med och ibland är det nästan svårare än stor yta. Nej, tillbaka på ruta ett. En sak är säker, jag vill ha en syrén nånstans. Kanske en häck ut mot gångbanan eller mot baksidan?! Jag älskar syréner. Det doftar alldeles underbart för mig. När vi hade skolavslutning tog mamma alltid in syrénkvistar och jag kan känna den känslan fortfarande om jag luktar på blommorna. Mmmmm!!!

Inatt igen sover Felicia i sin stora säng. Helt otroligt vad lätt det var att byta säng. Hon ropar när hon vaknar. Vill inte kliva ur själv och springa runt. Snart kommer hon kanske på att man kan gå in till mamma och pappa på natten. Men hon tycker inte om när det är för mörkt så jag tror hon kommer ropa ett tag till.

Nehepp, dags att ligga på söta örat!
God natt då!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tja, sådana gånger man gärna skulle ha en trädgårdsarkitekt till hands kan jag föreställa mig! Tycker def också syréner men i så fall skall ni ha den på framsidan där ni ser den och går förbi varje dag (utesluter ju dock inte att ha en på baksidan också;)) En tålig fin blomma är Lavendel tycker jag, de växer bra överallt verkar det som. Smultron/jordgubbar måste Felicia ha också:) Jag ringde på en lgh idag på 90kvm i en tvåfamiljsvilla (att hyra), nedre plan. Skulle vara perfa för oss nu men det är inte visning/uppvisning av sig själv förrän efter helgen. Tror dock jag lyckades flirta in mig lite hos ägartanten på telefon tidigare. Man kan ju alltid hoppas.

Hälsa! Kram Anna

2008-04-14 @ 21:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0