19+0

Så har jag gått 19 fulla veckor. Det känns skönt. Jag vill inte att semestern och tiden ska bara försvinna samtidigt som jag bara vill att graviditeten ska vara över och vi har en bebis här. Bebisen sparkar för fullt i magen och jag känner det tydligt men det är den där sköna perioden när det inte är för tungt och det gör inte ont när den sparkar.

Mattias jobbar på med uterummet så snaaart är det helt klart. Han fixar och jag gnäller. Nu tycker jag det börjar blir liiiite långtråkigt att han står och slamrar på altan och vi försöker hitta på saker att göra här hemma. Men igår så miniröjde jag och Felicia de två klädkamrarna. Gamla handdukar och gardiner åkte väck. Skönt! Hon tyckte det var roligast att få kasta alla gamla handdukar ner för trappen så klart. Men hon är sjuk så hon är inte riktigt hundra. Tokförkyld och feber...mindre skoj. Bara att hoppas att det inte går upp i öronen på henne. Och så ska vi ju till Cypern snart.... Men nu jobbar vi på att kurera med vila, Pippi på film, juice och att kasta handdukar nerför trappen. Viktigast att ju att hon snart mår bra!

Mamma ska köpa en tripp-trapp åt Felicia. Hon köpte en annan sort till hennes dop (efter att jag valt ut den...). Men den är inget bra alls. Så nu är det färgval som gäller. Jag tror det bloir en svart. Men så undrar jag om färgen skavs av då? Nån som har varit med om det? Jag tänkte vit eller svart men får för mig att det kan bli fula fläckar på en vit av t.ex. köttfärssås och så och det är ju ändå ett barn som ska sitta på den. Nej, jag tror svart.

Nu är det väl dags för frukost. Resten av familjen snusar sött men eftersom mardrömmar har entrat mitt liv så vaknade jag med ett ryck halv sju och undrade om Mattias verkligen skulle skilja sig... Skruvad? Förmodligen...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att bebisen verkar må så bra. Och vi får väl hoppas att Fellie blir frisk innan den stora resan! Du får berätta mer när vi ses.

2008-08-19 @ 08:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0