Graviditet

Det är ju ett magiskt tillstånd. Det här med graviditet. Man undrar vem det är där inne. Vilken hårfärg, ögonfärg. Pojke eller flicka. Och vi kan inte veta förrän bebisen kommer ut. Och när kommer den då? Ingen aning om det heller. Mycket ovisshet, men som ändå är med spänd förväntan.

Troligtvis är det sista gången en bebis bor i min mage. Och jag har bara några veckor kvar. Har snart gått 35 fulla veckor och inser att snart är vi fyra i familjen. Snart får vi veta vem som bott och växt i min mage. Som sparkar hejvilt och som hickar nästan jämt känns det som. Som Felicia har ropat till att den ska komma ut. Snart vet vi.

Får vi en flicka kan vi avrätta alla myter att om man bär en flicka mår man så och en pojke så. Med Felicia mådde jag illa hela tiden. Hade ont, men det var ju sjukdomen. Den här gången mådde jag mest illa i början, inte så mycket nu. Jag har en svag rand upp till naveln och har halsbränna. Har också haft grym klåda under några veckor men det har lugnat sig. Ont har jag nu med men det är säkert sjukdomen. Det är alltså helt olika graviditeter om man ser till hur jag upplevt dem. Spännande att se vem som tittar ut. Man undrar vad som orsakar de olika symtomen. Är det könet? Hårfärgen? Hur livlig bebisen är? Vad är det egentligen?

Jag har varit dålig på att ta kort på magen. Jag känner mig aldrig tillräckligt pigg för att vara med på kort. Ansiktet fullt med utslag/eksem gör inte heller saken bättre, men nu måste jag nog ta tag i det så det finns några kort. I helgen SKA jag göra det.

Vi har pratat om namn och får vi en flicka blir det troligtvis en Cornelia. Blir det en pojke blir han namnlös för vi kommer aldrig kunna komma fram till ett namn som vi båda vill ha...

Nu återstår bara att se när, hur och var bebisen kommer. Beräknad till den 11/1 2009. Blir det innan eller efter nyår? Tiden får utvisa...

Kommentarer
Postat av: Anna

Då tippar jag på en kille som blir årskompis med J! Killnamn är klurigt, eller hur!

Hoppas ni hinner fira lite jul innan bebis flyttar ut/in, men annars är det ju en helt OK julklapp att mysa med. Stor kram! /Anna

2008-12-07 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0