The end of the day

Japp, nu är det slutet av dagen och jag har gjort mest ingenting. Mattias och Felicia har åkt pulka och lekt i snön och sen varit hos hans mamma medan jag myst runt här hemma och fixat med så gott som ingenting. Jag känner att det inte går på helfart och det finns så klart en anledning. 36 fulla veckor imorgon och det tar ut sin rätt. Precis som förkylning och sjukdomen gör. Jag känner att kroppen säger ifrån. Nu är det mest vila som gäller och möjligtvis lite småpyssel, men det blir inga större grejer. Tack att jag fixat alla julklappar redan och kläder till mig och Lillan till julafton. Inget mer sånt att göra. Hur skönt som helst! Nu minns jag igen varför jag fixar allt så tidigt när jag är gravid. Jag bara orkar inte i slutet. Spjälsängen är bäddad, syskonvagn är köpt, bilbarnstolen väntar, blöjor ligger under skötbordet och alla kläder är tvättade. Helt perfekt om man frågar mig.

Jag ska snart slänga mig i sängen och drömma att jag har en tv i sovrummet. Nåt som jag annars är väldigt anti, men som skulle sitta fint nu när man vill ligga ner och titta i sängen. Och som skulle vara perfekt när man har en tvååring som vägrar ligga i sängen mer än 10 sekunder efter att hon vaknat. Hon ska till soffan och kolla lite på barnprogram och äta välling. Kanske kan vi få till det när vi gör iordning allrummet till vårt sovrum. Nån gång under det kommande året. Hoppas! Hoppas! Hoppas!


Vill alltid ha pappas träningsmössa!


Hoppas ni haft en trevlig Lucia och tredje advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0