Saft och handla24.

Nu är det gjort! Vi har handlat på nätet från mataffären. Vilken lyx! Lite dyrare men inte så mycket ändå. 69 kronor i utkörningsavgift annars samma priser. Jag som har svårt att plocka och bära slipper och Mattias kan inte sköta allt här hemma och få tid till Felicia så det här kommer vi göra om! Kylen full och energi kvar. LYX!

Vi plockade av de svarta vinbären på förmiddagen. Alla tre hjälptes åt. Felicia tyckte det var roligast och plocka lite i en mugg och sen hälla i pappas bunke. Sen har vi kokat saft som ska stå och dra till imorgon och sen silar och sockrar vi den så har vi hemmagjord saft. Nu börjar det plockas vuxenpoäng på riktigt här hemma. Men det är så synd om bären bara ska förstöras.

Felicia går över till våra grannar varje dag och plockar hallon på deras häck. Hon älskar det och de är så glada om hon kommer. De har hur mycket hallon som helst! Hon brukar ta sin trehjuling och åka över och kolla vad de gör också. Han är ofta ute och fixar i trädgården och det tycker hon om att titta på. Perfekta grannar. Snälla, hjälpsamma och trevliga. Vi har det verkligen bra.

Nu sover Felicia, efter att ha somnat inne i vår säng med mig. Har burit in henne till sin säng nu. Mattias är ute och träffar kompisar och jag ska snart gå och lägga mig. Hoppas ni har en trevlig onsdagkväll och att morgondagen också blir bra!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0