Grinig liten Loppa.

Nu har Loppan hoppati sång. Man vet aldrig om hon somnar. Sista kvällarna har vi trott det, men det har hon inte gjort utan ropat på oss efter ett tag och så har hon velat ligga inne i stora sänga och mysa och tanka kärlek. Sen har hon lagt sig i spjälsängen igen. Idag har hon varit gnällig efter dagis, men jag hoppas att hon bara var trött och att det inte är nåt på gång med öron eller så. Många barn på dagis är hemma med feber eller magsjuka och det hoppas jag verkligen att vi slipper!

Mattias har fullständigt gått lös i påsk. Prisad vare han! Han har putsat alla fönster, gjort ren ugnen (efter mitt spill...), gjort ren persienner och skruvat upp tavellister. Nu är det finare här hemma men en del kvar. Han pratar om ett uterum nu...projekt större, men jag vill också ha det så det blir kanske det i vår. Tid och ekonomi styr.

Jag längtar till våren. Gillar inte alls snön som kommit och inte hade de plogat på eftermiddagen när jag tog vagnen till dagis för att hämta Felicia. Irriterande. Det blev tungt att skjuta vagnen.

Nu ska jag snart sjunka ner i soffan med en kopp te och titta på sjukhuset. Sen ska jag krypa i säng tidigt. Mattias har ju träningsdag som vanligt nu för tiden på tisdagar. Funkar bra när jag vet att det är en viss dag och så får han träna två pass på en dag.  Resten sköter han hemifrån när Loppan somnat.

Nej, dags för te. Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej! Skönt att ni varit friska i påsk, men det är synd att det är mer snö nu är på julafton, galet! Men visst är det ganska fint o barnen gillar det så man får tänka så. SNART är det vår iallafall! Tänkte höra om ni ville komma hit nån kväll/em nästa vecka o leka? Är det nån dag ni kan/vill? Ha en bra dag vännen. Kram!

2008-03-26 @ 07:50:42
URL: http://jossanochnoels.blogg.se
Postat av: Mattias

Som språkguru bör du se över stavning och liknande. "Dricka te och titta på sjukhuset" lät knepigt. Kanske titta på "Sjukhuset" på TV3 för att förtydliga? :-) Puss!

Jossan >> Ja, vi vill komma och leka! Alla dagar utom tisdagar går bra!

2008-03-26 @ 11:37:51
URL: http://mfritz.blogg.se
Postat av: Jossan

Jaa! Funkar onsdag? Då är jag ledig o Olle slutar 16, kolla gärna med Sara o gänget också! Bäst att samla alla eftersom det blir så sällan! Typ vid 17 kanske? Kram.

2008-03-26 @ 19:09:22
URL: http://jossanochnoels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0