Påsklängtan!

Har ni några bra recept till påsk? Jag vill verkligen laga nån god mat som vi kan njuta av här hemma, men vad äter man som är gott på påsken? Förutom ägg och sill förstås. Det har jag fattat. :0) Men finns det inte något roligt man kan fixa till?

Och vad lägger man i ett påskägg till en knapp 2-åring som inte äter godis? Som har rummet fullt av små gossedjur och liknande. Sparbössan kan väl aldrig  bli för full så kanske en peng att stoppa i den. Det är alltid kul.

Och så påskpynt förstås. Det ska vi fixa lite här hemma nästa vecka. Har köpt nya fina glas(!!!)ägg (hur tänkte jag då?) som vi ska hänga i björkris och så ska vi köpa påskliljor förstås. Om vi inte kan ta av de vi har i rabatten som växer helt hullerombuller med allt annat vad-det-nu-är. Och så får Lillan päskägg och vi lagar nåt gott. Det låter som jag längtar redan. Mysigt!

Påskbord med gula tulpaner 
Bilder från www.ica.se

Kommentarer
Postat av: Mattias

Lägg ner ett par Psysalis i påskägget, det skulle hon uppskatta.

2008-03-12 @ 14:57:52
URL: http://mfritz.blogg.se
Postat av: Jossan

Frukt eller en liten leksak kanske? Förra året fick Noel små bilar av farmor o farfar. Iår får han några chokladbitar, kinapuffar! Eller några roliga kex kanske? Jag längtar också till påsk! Kram.

2008-03-12 @ 18:04:49
URL: http://jossanochnoels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0