Mmmm, jordgubbstårta!

Solen skiner och skiner och skiner....puh. Jag vet att man inte ska klaga, men det är väl dags att ta sig nånstans där man kan svalka av sig emellanåt. Iallafall Lillan. Jag hoppas att de fyllt poolen i Stadsparken så att man kan vara där. Och så är det väl dags att köpa en liten pool att ha hemma på gräsmattan.

Det doftar här hemma...har en tårtbotten i ugnen. Ikväll fixar jag den med jordgubbar och ananasspad mellan och imorgon åker grädde och jordgubbar på. Varför? För att det är sommar och det är värt att fira! Mums!

Lillan frågar varje kväll och morgon "gagisda? mammada?" Så blir hon glad oavsett om det är dagisdag eller mammadag. Gullungen. Hon babblar och babblar. Och ska göra allt själv. Liten har blivit ganska stor nu.

Mattias ska handla massa virke ikväll och imorgon, tror jag, att han ska börja bygga på trädäcker där ute. Jag längtar så mycket till det är färdigt. Jag hoppas att vi kan njuta av sensommaren och tidiga hösten där ute.

Nu måste jag nog ta ut tårtbottnen innan doften förbyts mot bränd stank...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Gott med tårta, vad mysigt ni ska ha:)
Här på jobbet är det allt annat än mysigt, längtar hem!
Kram

2008-05-30 @ 13:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0