A PIECE OF CAKE!!

Den dunsade ner i brevlådan på förmiddagen och jag har bläddrat i den. Inte att rekommendera i hungrigt tillstång. Helt otroligt vad massa gott och snyggt det fanns. Frågan är bara om det kommer smaka gott och se lika inbjudande ut om jag gör det själv. Det återstår att se. Kanske får provbaka nåt recept i helgen. Lillan tycker ju om att knäcka ägg och hälla mjöl. Gör man sen cupcakes och har nån frosting med strössel på blir det säkert ännu roligare. Japp, spikat för helgen!



Annars inte så mycket nytt under solen. Tvättmaskinen går konstant känns det som. Jag vill tvätta allt som ska undan efter sommaren och är man sen smart nog att byta på Felicia i sängen kan man ju få nån maskin till. Men det är ju självförvållat. Dags att rensa ut allt man inte använt de senaste åren också. Har man inte överdrivet med förvaringsutrymme så gäller det ju att välja sina saker. Ja, vinden, där finns ett och annat. Men mest barnsaker och kläder som försvinner efter bebisen. Och så alla julsaker som Mattias tycker är det ABSOLUT VIKTIGASTE som finns...eller också inte.

Mattias sa väl det roligaste på mycket länge i helgen. Han är så trött på allt som ligger och skräpar i förrådet och vill röja. Jag tycker det känns halvsvårt med en 2-åring som inte vill vara på samma ställe mer än 10 sekunder. Jag har sagt sen ett tag nu och uppenbarligen så tröttnade han och ville ta i med hårdhandskarna och sa:
"Snart faller snön!"
Jag bröt ihop i skratt och fick grovt ont i magen av allt skrattande men tog honom på allvar så nu har vi barnvakt på söndag och kan röja förrådet. Slutet gott allting gott! :0)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Meddela gärna om du gillar boken när du testat lite!

2008-10-07 @ 20:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0