Har beställt en syskonvagn!

Nu är det färdigt! Och det känns ruskigt skönt måste jag säga. Vi har tagit beslutet att köpa en ny Phil&Ted sport....från Tyskland. Japp. Totalt knappt 5000 pix och det är nästan vad man får ge för de begagnade här hemma. Då har vi syskonsits och regnskydd till och frakt betalas inte på så dyra varor. Felicia har kompisar på dagis som beställt därifrån och är så nöjda så då känns det okej att köpa där. Hoppas bara det inte strular nu. Mjuklift har vi fått låna av Sara. Tack snälla! Var och  tittade på en begagnad idag på förmiddagen. 5500 kronor skulle de ha och då var det mjuklift och insektsnät utöver det jag köpt. Och den var solblekt en del och såg allmänt ganska använd ut. Jag försökte komma ner i pris men 4800 var deras sista bud. För en vagn som ser riktigt begagnad ut och som jag ska kunna sälja efter vi haft den. Nej tack. Jag förstår dem för de hade betalt mer när de köpte än vad de kostar idag, men nej. Så nu får vi en ny snart istället. Svart och fin. Jippie! Kolla:

Phil&Teds Sport 2008 with duo seat black
bild från www.pingpong-online.de

Felicia har haft 39.8 graders feber och snorat inatt men var på bra humör. Imorse var hon feberfri (!) men på uselt humör och så har det fortsatt. Hon är extremt mammig och inget annat duger om jag är i närheten. Jobbigt för alla inblandade. Hoppas att det snart ger sig. Hoppas hon kan komma till ro och somna i vanlig tid ikväll så hon får vakna utsövd och förhoppningsvis gladare imorgon.

Vet inte hur vi ska spendera kvällen. Brukar ju hamna framför tv:n men vad tråkigt det är! Sjunka ner framför den och vara osociala. Men vi brukar inte orka så mycket mer, tyvärr.

Jag börjar känna av graviditeten ordentligt i kroppen nu. Ryggen värker och jag har 16 veckor kvar... Hoppas det inte blir så mycket värre.  Har varit ute och gått senaste veckan så mycket jag orkat och jag ska försöka fortsätta med det så länge jag kan. Med Felicia så var Mattias ute och vallade mig på en 20-minutersrunda som var EXTREMT jobbig. Kanske hamnar jag där men jag hoppas inte. Än så sparkas bebis massor men trycker ju inte på lungor eller så som det var då. Felicia kände på magen idag och då sparkade bebisen till ordentligt rakt i handflatan på henne och hon såg förvånad och överlycklig ut. Mysigt! Man ser på magen när den sparkar nu och det börjar gå upp för mig att det är på riktigt.

Nu ska jag gå ner till mina huliganer. Den ena trotsigare än den andra.
Hoppas ni har en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0