Inte på topp

Jag lyser med min frånvaro av en orsak. Jag är inte på topp. Inte min kropp och inte min mage och det gör att huvudet inte är på topp heller. Så ser det ut nu och jag försöker ta in allt det positiva runt mig för att klara dagarna. Utan flickorna och Mattias vet jag inte hur det skulle vara. Så ser verkligheten ut. Jag har nyss varit på reumatologen och i början på januari ska jag kolla magen. En koloskopi. Eller nära-döden-upplevelse om man vill. Jag har gjort den en gång förut men har förmånen att göra den igen. Undersökningen som Gud glömde när han informerade om läkaryrket antar jag. Ironisk nog nu så förstår ni nog hur jag känner.

Men livet rullar på. Rasar fram. Nästa söndag fyller minstingen ett år! Vad hände med det året? Hon går här hemma, pratar lite grann och är oftast glad. Sliter i Felicias saker och drar gärna ner en julgranskula om hon kommer åt.

Men innan födelsedagskalas är det ju jul! jag älskar julen och jag hoppas att barnen kommer göra det också. Att de får samma julkänsla som jag hade som liten. Det där magiska och pirret. Och i år även snön vad jag förstår.

Vi har hunnit baka pepparkakor, lussebullar, gjort pepparkakshus, muffins, ja, allt möjligt. Vi myser av att vara alla fyra nu. Barnen fajtas inte så mycket och Felicia är mycket gladare än hon var i höstas. Så nu ser jag fram emot en mysig jul, kalas och nyår!

Stor kram!






Kommentarer
Postat av: Malin Fagré

Jag lider med dig och hoppas du får rätsida på allt snart.

Vi vill önska er en God Jul och tacka för det fina julkortet!

Kram

2009-12-19 @ 21:51:45
URL: http://mammamalinsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0