Balans

Jag vet inte hur jag ska bena ut allting, men det handlar väl om att hitta balansen i livet. Jag har två småttingar som gör allt för att rubba min balans men som också är de som skapar min balans. Skumt men sant. nu får jag fortsätta inlägget utan stora bokstäver för minstingen äter. ingen balans alltså. många runt omring mig kämpar för att gå ner i vikt. och lyckas. heja er! men samma där. jag skulle vilja bli av med 5-8 kilo. och jag ska göra det men ingen hårdsatsning under amningen. men när man gör det känns varenda liten godisbit som en synd. ingen balans alltså. jag vill gå ner i vikt och kunna äta nåt gott nån gång ibland, och att det känns okej. hitta balansen alltså. varför är det så svårt? ingen vet vad imorgon har med sig och jag vill njuta av livet i en balans med att ta hand om mig själv. träning vore ju en fördel. svårt utan mediciner. man ska ju krypa innan man går. balans var är du?? jag får säga som felicia när hon cyklade och mattias hjälpte henne.

mattias: håll balansen! håll balansen! håll balansen!
felicia: men jag har ingen balansen!!!

hon trodde det var nåt man fysiskt skulle hålla i. och kanske skulle det vara lättare då. om det inte var så abstrakt. idag har jag svamlat rejält, men då vet ni vilken nivå jag befinner mig på.

mattias och felicia är på dop. jag och Liten är hemma. mamma kommer och vi ska äta räkmacka. lyx eftersom det aldrig blir räkor här hemma annars. mums!!

 
systrarna myser i sängen.
 

nuk-napp funkar en gång på hundra...

 
om mamma ammar så gör jag det med.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Söta de är i sängen, systrarna! Tack själv för senast förresten, det var jätte mysigt och det fick oss alla att må bra, skratta och kunna vara utan massa tankar på annat håll, så tack för det! Noel var också så nöjd, ville leka mer med Fellie, han gillade henne ... han leker bäst med tjejer faktiskt, killar kan vara så snabba och leka "tuffa" leker som Noel inte hänger med på. Hoppas vår sommar blir som planerat, vore kul och spännande att umgås allihopa på semester! Ni är underbara vänner, hoppas ni vet det. Kram från oss!

2009-02-07 @ 20:55:49
URL: http://jossanochnoels.blogg.se/
Postat av: Malin fagré

Hej,

Kul att hitta din blogg och ett stort grattis till underverket!

Roligt att fler är 2-barsn föräldrar nu..

Många kramar från oss i eskilstuna genom Malin

2009-02-09 @ 11:23:55
URL: http://mammamalinsliv.blogg.se/
Postat av: Mattias

Tips: Funderat på Yoga, Qi Gong eller annan asiatisk balans-letar-lek.



Eller börja helt enkelt gå på lina, hon kommer ju imorgon.



Puss på dig!

2009-02-09 @ 22:55:23
URL: http://mfritz.blogg.se/
Postat av: malin

Haha, gulligt sagt! Jag känner igen mig. Jag skulle också vilja ha en balansen att hålla i ibland...

2009-02-14 @ 10:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0