Ordinarie, rea, rea på rea, rea på rea med kupong...

Ja, spektrat på inhandling av kläder är stort vad gäller priset. Ordinarie pris på en tröja i en dyr affär kan ge tio plagg i en billigare affär där det är rea på rea och man även har kupong. :0) Som jag tidigare sagt är jag kupong- Affe själv och idag tror jag att jag gjorde riktiga fynd. Jag hittade kläder till Felicia, Cornelia, mig och present till en liten kille. Och det blev inte dyrt alls. Perfekt nu när jag inkomsterna inte är direkt höga.

Sen skulle jag hämta ut mediciner och då blev det aningens lite dyrare...väldigt dyrt. Men "jag ska inte klaga". Vi har högkostnadsskydd och tillgång till mediciner. Nu håller jag tummarna för att de funkar bra också.

Just nu är maten på gång här hemma. Det blir potatissallad bestående av potatis och en röra på bland annat basilika, parmesan, vitlök och olivolja. Till det marinernad quorn, ugnsgrillade morotsstavar, en sallad med fetaost och melon, tsatsiki och så Mattias älsklingsglass, romrussin, till efterrätt. Mums!! Nu väntar jag på att han ska komma hem med barnen efter att ha varit i stugan hela dagen med Farmor. Förhoppningsvis, och troligtvis, så sover Felicia och vi bara bär in henne. Cornelia vill nog sova ganska snart också. Då blir det middagsdags för oss "vuxna". Tänk att det bor fyra barn här, kan jag komma på mig själv att tänka. För jag är väl inte vuxen?! När hände det och varför var det ingen som sa nåt till mig?



Imorgon blir det Arboga. Hälsa på morfar och morbror Jajja, bada och busa. Mormor är och leker med sina  kompisar ett par dagar så henne träffar vi inte. "Om en annan dag" som Felicia brukar säga. Jag och flickorna tar bilen. Mattias har förmodligen önskemål om att ta cykeln. Tänk att han tycker det är lika roligt att cykla som man gör när man cyklar runt runt utanför sitt hus den där sommaren man lärt sig cykla. Det är definitivt minst tre barn i vårat hus iallafall!

Kanske är det Felicia som är vuxen. Det är hon som läser "Trotsboken" här hemma. Information och tips om barns utveckling.

Felicia frågade efter min mormor häromdagen och jag försökte förklara att hon är död och vad det innebär. Hon ville veta vad som hände, hur hon ser ut. Jag förklarade att hon inte finns mer. Att vi inte kan träffa henne. Så funderade Felicia ett tag och sa att vi kunde "träffa henne om en annan dag istället". Aningens svårt för en treåring helt enkelt. Mamma sa att vi kunde ju gå till en grav och visa. Men, jag kan ju inte säga att "här under jorden ligger det en som har dött". Nej, jag väntar lite och får förklara på nåt bra sätt, en bok kanske, när hon blir lite större.

Men jag önskar att jag kunde åka till min mormor så att hon fick träffa flickorna. Det gör jag verkligen.

Hoppas ni njuter av sommaren. Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0