Inga nappar!

Nu är det slut mad napparna i det här huset. Felicia har slutat med dem. Och det gick riktigt bra. Inte på nätterna har hon dem. Ingenting. Underbart! Hon skulle ju få en bilbana om hon slutade. Hon hade sett en hos sina bonuskusiner. Så vi tog fram ett fint papper och ett ark klistermärken och sa att när hon varit utan nappar i fem dagar och fem nätter så skulle hon få en bilbana. Och hon kunde klistra ett klistermärke för varje dag och ett för varje natt. Lite jobbigt första kvällen. Lite mindre andra. Sen var det inga problem mer. Hon klistrade sina märken och sen köpte vi bilbana. Att vi var tvungna att åka till Tibro för att hitta just en sån...ja, så var det bara. Har man lovat så har man. Och hon har sagt så många gånger efter det (senast igår):

"Tänk att jag har fått en bilbana mamma. Tänk att jag väntade så på min bilbana..."

Ja, det var helt enkelt slutet på en era. Napparna har varit hennes följeslagare sen några dagar efter att hon föddes, Är det inte konstigt att hon älskat dem och Cornelia blir tvärarg om man stoppar in en napp i hennes mun. Eller så är det inte så konstigt. De är ju två helt olika individer.



Måste smaka en sista gång innan hon lägger dem i lådan som vi slår in och ger till Tomten.

Kommentarer
Postat av: Anna H

Härligt! Jakob sa upp bekanskapen med napparna vid 9 mån när pappaledigheten tog vid helt av sig själv. Jag har tom försökt att propsa på nappen i bilen när han varit gnällig utan att lyckats, men det är ju eg en good thing. Ha det fint i solskenet!

2009-06-23 @ 17:08:55
Postat av: Malin

Ja lika med mina småttingar :) Nea hade tumme och Elin vägrade ha nåt överhuvudtaget. Ja jag vet det var längesedan de var småttingar...

Kram till alla //Malin

2009-06-23 @ 20:51:03
URL: http://www.ballamalla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0