Fortsättning svininfluensa

And the story continues...kom fram till två positiva effekter av min skräck för svininfluensan. Igår skulle jag ta mig från min svärmor med Cornelia och jag hade inte bilen. Det började mörkna och det regnade. Jag hade dagarna innan legat ganska däckad av vaccin-sprutan och haft 38.5 i feber vilket gjorde att jag inte var så pigg igår. Hade nu inte svininfluensan härjat så hade jag gått till busshållplatsen, väntat på bussen och åkt med den hem. Nu fick jag fint knata de 50 minutrarna. Alltså, hittills håller skräcken för influensan mig i bättre form. Den TVINGAR mig att motionera!

Och nummer två kommer här. Jag dräller inte runt på Marieberg, IKEA, lunchar ute, ja ni vet. Alltså gör jag inte av med lika mycket pengar. Det är dagsens sanning. Skräcken för att bli sjuk hjälper mig ekonomiskt.

Inte trodde jag när jag först såg på nyheterna om svininfluensan i Mexico att den skulle bidra till två positiva effekter i mitt liv. Eller, det är ju inte influensan som gör utan min skräck för den.

Och på måndag ska jag till vårdcentralen för att diskutera min mage. Jag blir säkert inget klokare. Med den inställningen kan det bara bli bättre. Men, jag har sen innan diagnosen (jo, jag har mer än OCD och MCTD. Nån var generös mot mig...) colon irritable. Det är inte mer spännande än att jag får ont i magen och måste till en toalett inom 30 sekunder. När vet jag aldrig utan man får det som en överraskning. Fast tråkigare än ett kinderägg, för jag får bara en inte-vill-ha-önskning i ett. Så på måndag får jag chansen att babbla om det en stund.

"Tarmproblemen kan anta sådana proportioner att man kan få psykiska och sociala problem."
Källa:http://www.netdoktor.se/mage-tarm/?_PageId=509
Så om ni tycker jag är knepig kan jag ju alltid referera till detta! :0)

Ulcerös kolit – symtom och behandling


Bild från: http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=1877

Nu vet jag inte hur jag ska fördrivna resten av min vakna del av lördagen. Flickorna sover, Mattias ska ut och springa och här sitter jag. And the history repeats itself...

Later friends!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Men nu är jag ju hemma igen! Duschad och fixat fika. Puss på dig!

2009-11-07 @ 21:29:44
URL: http://mfritz.blogg.se/
Postat av: Malin F

ja du Stackars dig, är det inte det ena så är det det andra. Men se positivt framåt.

Styrkekram

2009-11-09 @ 13:57:33
URL: http://mammamalinsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0