Hittills...

har jag inte oroat mig så värst för svininfluensan, men nu gör jag det trots att vi är vaccinerade. Men inte Cornelia och det oroar mig. Hon ju liten. Hoppas de får ta vaccin sen för då går vi dit direkt. Felicia går inte på dagis under den här perioden. De har varit där från BVC och råder de som går 15 timmar med småsyskon hemma att stanna hemma. Så nu är det high life 24-7!  Och så har vi så gott som isolerat oss. Vi går ut och leker och träffar familjen men där drar vi gränsen nu eftersom vaccinet tar ett par veckor att fungera i kroppen och vi inte är friska. Allt annat får vänta några veckor.

I måndags, innan allt med influensan, var vi iallafall på öppna förskolan. Felicia går på barntimmar och när vi skulle hem såg hon ut såhär:

...som en liten kaninunge!! Hennes fröken Johanna hade målat henne så fin.

Annars rullar det på här. Cornelia kryper för fullt och går med lära-gå-vagn. Felicia hjälper henne att vända så fort hon kommer till en vägg. Riktigt bra! Innan har det mest varit jobbigt med Cornelia har Felicia tyckt, men nu börjar det lossna lite. Kanske inte så konstigt med tanke på att hela hennes familj vänts upp och ner.  Men inte desto mindre jobbigt för oss föräldrar.



Lillasyster skjutsar storasyster!

Nu är det fredagskväll. Flickorna sover, Mattias är ute och springer och jag ska snart lägga mig också. Men det är så jobbigt att ha en känsla av ångest och så kommer jag inte riktigt på varför. Som när man gjort nåt dumt eller måste göra nåt jobbigt. Men jag tror det är allt med svininfluensan. Så påverkad av det är jag. Men det manglas ju ut i media överallt. Tv, radio, tidningar, internet. DÖD!!! Det är allt jag ser. Kanske dags att vila i tanken att vi har fått vaccin och inte måste ut bland en massa folksamlingar.

So, until jag inte är folkskygg mer...så uppdaterar jag vårt liv här!
Kram och god natt kära vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0