Idag är det bara du och jag, idag är det bara vi två.

Mattias har åkt till Barcelona med min systers kille. De ska kolla på fotboll och förmodligen dricka öl. Jag har lekt hela förmiddagen med mina två tjejer och nu har jag lämnat den stora hos farmor till imorgon. Det är alltså bara jag och minstingen hemma. Och hon sover nu. Det är helt tyst. Lugnt. Ingen som skriker, kastar nåt, springer med dockvagn eller gråter. Det är heller ingen som skrattar, hoppar på ett ben eller kommer i världens fart för att kramas. Allt har plus och minus. Nästan allt iallafall.

Jag ska nog slumra en stund med en ljudbok i örat. Sen måste vi ut i fina svala vädret. Vi kommer styra mot ICA...de har billigt godis där idag. Det var deras fredagsextra. Och vad kan passa mig bättre en dag som denna?! Eller passa och passa. Men jag vill ha godis. Och jag är vuxen. Så jag får äta godis på fredagar också. Om jag vill.

Imorgon kommer mamma. Och imorgon hämtar jag Felicia på förmiddagen. Tillbaka kommer skrattet och gnället, tårarna och springet. Until then...


En gammal höstbild...från förra året i Rynningeviken.


Kommentarer
Postat av: Lina

Mysigt! Här är också lugnt och tyst; Oscar sover och Ludvig är hos farmor och farfar. Jag sitter i soffan med en kopp te och en skvallertidning :-). Ha en bra helg! Kram kram

2009-10-02 @ 16:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0