Virrvarr

Allt är bara ett virrvarr i mitt huvud nu. Sjukhusbesök, kurator, framtid, inte framtid, inget blev som jag tänkt mig, skola, rehabilitering, team-besök, bedömning, medicinering, provtagning, försäkringskassa, anpassat...and it goes on. Iallfall så är jag låg nu. Riktigt låg. Allt det där som jag drömde om och som jag tog för givet finns inte mer. Nu handlar det om att klara min vardag. Att inte tappa all styrka jag har. Att medicinera optimalt utan för många biverknigar. Att överhuvudtaget somna på kvällarna istället för att grubbla. Grubbla på framtiden om den så handlar bara om morgondagen. Att barnen ska ha en så "vanlig" mamma som möjligt mitt i allt det ovanliga. Att magen ska funka så bra det går. Nej...livet blir inte som man tänkt sig. Inte mitt iallfall. Och just nu känns det så surt. Det sprider ringar på vattnet i allt. Familjen, barnen, leken, ekonomin, lusten, orken, det sociala. Jag är ju i princip asocial. Från början var jag en glad, positiv och social tjej. Med tiden har det bleknats och det glada har övergått till något mer likgiltigt. Det positiva till det realistiska. Det sociala till det asociala. Hur ska jag återta mitt liv? Jag känner det som jag tappat min värdighet. Jag slussas än hit än dit. Man ska bedöma delar av mig. Men jag är ju en enhet. En hel människa. Med ett jag. Och mitt där inne sitter en liten flicka med stora drömmar och gråter. För att någon drog undan mattan. För femton år sedan. Och inte har lagt tillbaka den än.

Kommentarer
Postat av: malin F

Jag lider verkligen med dig!

Kämpa på!

Styrkekram

2010-02-23 @ 21:37:36
Postat av: Jossan

Älskade gumman ... så här ska du inte ha det, önskar så att saker var annorlunda. Jag beundrar dig verkligen som klarar vardagen med två små, din sjukdom och allt vad det är runt om! Skitdagar kommer alltid komma, liksom BRA dagar. Hoppas du slipper grubbla och tänka och kan leva lite mer för nu, fast det är såå jäkla svårt jag vet. Finns här vännen! Du kan alltid ringa mig, hoppas du vet det!



Kram!

2010-02-23 @ 21:49:16
Postat av: Gunilla

Malin - Tack! Det värmer och behövs!



Jossan - det vet jag och det är jag tacksam för!

2010-02-24 @ 07:03:02
Postat av: Lina

Kram kram kram! Önskar så att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa. Tycker du är otrolig, det hoppas jag du redan vet! Du kämpar på och fixar allt så himla bra trots sjukdomen. Är alltid så positiv och glad och framförallt så mån om alla andra. Sen måste man få vara ledsen och rent av gnällig ibland, tycka synd om sig själv. Och det med all rätt, särskilt när man har en diagnos som din. Jag finns alltid här när du vill prata av dig! Kanske vore dags att få till den där spahelgen snart? BAMSEKRAM

2010-02-24 @ 12:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0