Glögg-in och skinka

Felicias klass hade glögg-in idag på eftermiddagen så jag och Cornelia var där och kikade, fikade och hade det mysigt. Vi kollade på Felicias böcker och vad de hade pysslat. En stolt sjuåring visade oss runt i deras klassrum och bland pyssel. Den högra bilden visar en moffla. De bor i skogen och gillar inte när vi människor skräpar ner utan lär oss hur vi ska bete oss i naturen och hur vi ska vara miljövänliga.
 
 
Jag hade redan tidigare idag fått känslan att jag ville griljera en julskinka. Så när vi kom hem gjorde vi det och tjuvstartade julen lite. Med tanke på att julgranen är klädd och julpyntet är uppe så är det jul på hög nivå här nu. Jag njuter mycket hellre av julen innan jul än efter. Efter juldagen är det mest fokus på Cornelias födelsedag den 27:e och sen kommer nyårsafton. Och med det så får jag alltid känslan av att ett nytt fräscht år ska starta. Och då vill jag inte ha julen kvar. Vi har njutit klart av den då. Hellre förväntansfulla, bakande och pysslande barn innan.
 
 
I helgen kom den första snön och flickorna ville såklart ut. Eftersom Mattias var dålig så fick jag gå ut en stund med dem. Farfar var också här och följde med till pulkabacken. Det är riktigt härligt när det inte är så många minusgrader och inte blåser. Flickorna var lyckliga när de susade nerför backen på alla möjliga sätt. Bob, snowglider, pulka, tefat och stjärtlapp.
 

Nu dags för sängen.
Kramar

Kommentarer
Postat av: Me & My Baby Dolls

Åh så mysigt det låter .) Härligt när skolan/dagis fixar sånna här mysiga stunder :)

2013-12-11 @ 11:38:19
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0