Stryka Lucia-linne...

vara hos doktorn, skriva Aurora-brev som ska in i journalen till förlossningen. Det är vad jag orkat med idag. Lunch blev linssoppa och pannkaka från igår och nu känns det som magen ska sprängas. Inte så konstigt kanske med tanke på att både mat och bebis ska få plats.

Igår var vi på Mattias jobb efter dagis. Det är alltid lika populärt. Man kan ju inte klandra henne eftersom man får åka hiss, dricka varm choklad och rita. Vem skulle inte bli överlycklig av det?!

Imorse sa hon till mig "Mamma, jag vill inte ha dagisdag idag." Direkt blev jag nervös och tänkte att hon kanske inte gillar dagis mer, eller att nån är dum mot henne. Allt sånt som kan snurra i en mammas huvud. Så jag frågade vad hon ville göra. "Jag vill bara gå till Filippas skola." Då trillade poletten ner. Efter dagis ska vi hämta hennes kusin som går på skolan mittemot dagis. Hon ville så klart göra det direkt. Men jag förklarade att Filippas var tvungen att vara i skolan hela dagen och sen ses de och det var helt okej.

Imorgon är det besök hos barnmorskan på förmiddagen och då ska det skrivas sammanfattning. Inte helt okomplicerat med tanke på sjukdomar och läkarbesök under graviditeten men det ska nog gå. På eftermiddagen blir det Lucia-firande på dagis. Det ska bli så mysigt! Längtar redan och Felicia fråga om det var Lucia idag men jag sa imorgon. Då sa hon att vi ska sova först. Jag brukar försöka förklara så för henne om imorgon. Annars är ju det där med tid ganska ogreppbart när man är 2,5 år.

Nu måste jag försöka gräva fram en bra ljudbok som jag kan lägga mig och lyssna på.
Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0