Ännu en dag till ända

Så var ännu en dag till ända. En bra dag tycker jag. En tur till sjukhuset för att ta prover. Åtta rör skulle de ha av mig. Jag ber alltid att få ligga ner och ändå började människan att prata om hur mycket blod det blir totalt med åtta rör..ehhh..jag tycker det är smått obehagligt att ta blodprov men börjar ju bli van efter femton år under nålen. Men, nej tack, exakta mått och prat om blod under tiden känns onödigt. Många tycker säkert att jag borde vant mig vid att ta proverna, men som 15-åring och precis när jag blivit sjuk stack de mig sönder och samman och det hänger kvar. Så enkelt är det.

Sen hem och äta och vila och hämta Felicia på dagis. Ville som vanligt vara kvar och leka och inte gå hem. Bra betyg för dagis tolkar jag det som. De var ute och det älskar hon!

Här hemma har vi stökat och lekt och ätit och badat. Och min mamma har kommit för att vara här över helgen. Mattias har åkt med till sin pappa för att vara borta över helgen. Vasaloppet på söndag. Äntligen, tycker han, får vi se vad träningen gett och vad han kan prestera. Äntligen, tycker jag, får vi snart slut på det fanatiska skidåkandet. Klart det är bra att han rör sig och vill nåt med sin träning men både jag och Felicia saknar honom här hemma när han är ute och skaffar mil i benen och den här vintern har det varit en jakt på snön. Men vi tror på honom på söndag och kommer följa honom på internet för att se hur det går. Så klart!

Nu är det läggdags, så vi orkar en dag imorgon också. Funderar på en lunch och lite lek på bibliotekets café/restaurang och så kan man kolla böcker efter det. Det ska vara dåligt väder och då är det ju ett bra alternativ. Mat får man som är god och lekhörnan är uppfräschad och fin.

Trevlig helg alla där ute!

image7

Kommentarer
Postat av: belly

vadsöt:D

2008-02-29 @ 22:33:47
Postat av: Sara

Ja det går ju bra det här Gunilla :)
Har även kollat in din mans blogg, så nu får väl fam Julgran skapa sig en gemensam blogg.....
Tack för i eftermiddags!

2008-03-01 @ 22:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0