Alltså...

...den här utmaningen. Jag uttryckte mig nog lite diffust. Jag vill att ALLA Malin (ballamalla, kusinenfranlandet och mammamalin) jag känner plus Jossan deltar. Man ska gå in under "mina bilder", klicka på den sjätte mappen och välja den sjätte bilden. Kasta upp den på bloggen så vi får se vad det är för nåt! Inte svårare än så.

Jag sitter hemma med Cornelia idag. Mattias tävlar i Malung. Och Felicia leker hos Farmor och Christer. Här hemma är det helt tyst nu. Skumt. Det var ett tag sen. Dagarna rullar på och vi har varit ute en stund varje dag. Hur skönt som helst. Vi promenerar, åker pulka, bob eller isig rutschkana. Men man får hålla sig inne tills på eftermiddagen så man inte fryser till is. Kallt så det räcker. Men när solen värmt ett tag är det helt underbart!

Jag tror att jag kommer mig ut med Cornelia i eftermiddag också. Behöver ta en tur till stan men har inte hundra motivation för det. Kanske bara "rundan" istället. På onsdag är det fotografering till Hej baby!. Ska bli intressant att se hur det slutar.

Alla hjärtans dag igår. Hemma på förmiddagen, ute och lekte efter lunch, hos Sara & co. på eftermiddagsfika i deras nya fina hus och så hemma ensam i soffan på kvällen. Mattias skulle ju packa, hämta byxor och valla. Rolig! Men han köpte ju semla på vägen så inget ont som inte har nåt gott med sig. Och så blir det ju tvärtom också. Inget gott som inte har nåt ont med sig (som lägger sig som ett hull-lager...).

Apropå hull så har jag funderingar på att försöka träna. Det blir lätt, men ändå. jag får komma iväg och kanske bli lite starkare och få bättre kondition. Och lämna lite hull förstås. Fortfarande i planeringsstadiet men vi får se när det blir.

Hör att tvätten gapar och skriker på mig.
Den i tvättstugan: Kom och tvätta mig!! Jag är ju smutsig!
Och så den som är ren: Kom och vik mig och lägg undan mig! NU!

Got to go!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0