Kiss i sängen och ha det bra....

Japp...så var det med saken att lägga sig riktigt tidigt för man (läs jag) är så trött. När jag äntligen fick tummen ur vid 21-snåret och fixar iordning mig känns det lugnt och behagligt. Flickorna sover i sina torra (trodde jag) sängar, Mattias är hos Erik med grabbarna och kollar Champions league. Färdig för natten skulle jag bara kolla flickorna. Cornelia sov sött med kaninen mot munnen...hennes form av napp. Att det ger blåsa på läppen av att snutta på verkar inte bekomma henne. Sen går jag lugnt in till Felicia och sätter ner ena handen på sängen...KLAFS...eh, va..inte kräkts va?! Hon gör det ibland när hon hostar en del och ikväll har hon hostat ordentligt. Tänder läslampan...jaha, ingen blöja, så klyftigt. Jag eldar upp mig ordentligt...verkligen ORDENTLIGT. Jag vill bara att det ska flyta på. Fixa vardagen. Det är tillräckligt med all trots, mat, disk, provtagning, sprutor...gnäll...bagateller jämfört med många andras vardag. Men det blev för mycket. Jag höll på att bryta ihop. För att min treåring kissat i sängen...för att min man glömt ta på henne blöja.

Dags att sova på saken...i en torr säng...med Felicia i samma rum...för hennes säng är blöt och utan lakan...





Fyra gånger har jag glömt Felicias blöja...minst...


Kommentarer
Postat av: Sara

Det var ingen spya i alla fall, det kan man leva på länge. Eller se som en stor tröst när man fixar och donar i mörkret med sovande barn....

2009-10-05 @ 08:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0