Lördag i stadsparken

På eftermiddagen åkte jag, barnen och mormor till stadsparken och tittade när Mattias sprang Åstadsloppet. 21 km skulle springas. Jag var glad att jag fick stå bredvid och heja på. Men jag fick underkänt som drickalangare, för jag hade glömt drickan hemma. Bara att åka hem och hämta den tills Mattias passerade andra gången. :0) Och det var verkligen höst nu. Kallt och blåsigt. Nu är det bara att rota fram mössan.


Mattias kommer springande.


Farmor och vi hejar på.


Sen gick vi in i stadsparken och lekte under hökens vingar. Perfekt för att få bli lite varmare. Barnen var målade som clowner. De har längtat efter ansiktsmålning länge och jag hade lovat att göra det idag, så det var bara att ta två clowner och åka till parken.


Under hökens vingar


Bubby och jag är hökar.



Man undrar ju vad de här två har för hemlisar ibland...

Nu är det snart dags att få flickorna i säng.
Sen ska jag åka och fixa mat från Saigon.
Perfekt en lördag.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Tack för att ni kom och hejade!

2011-10-09 @ 22:31:44
URL: http://mfritz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0