Pessimist, optimist eller realist?

Jag har spenderat fem dagar med min mamma. Vi tog en tur till London. Härligt att få komma iväg ett tag och ladda batterierna. Vi har shoppat, myst och haft det bra. Jag kan välja att se de här dagarna på tre sätt:

1. Som en sann pessemist skulle jag gräma mig över att plånboken är försvunnen. Måste vara nån ficktjuv a la Joe Labero som varit i farten. Jag är inte oförsiktig men likväl är den borta. Jag kan beklaga mig över skavsåren jag fick. Och jag kan gräma mig över magsjukan jag lyckades fånga.

2. Som en optimist kan jag se det som så att jag fick spendera fem bra dagar med mamma, hitta fina saker till Lillan, sova på ett fint hotell, det var underbart fint väder och jag fick inga pengar stulna (hade max 1.50 pund i plånboken) och magsjukan kom sista natten.

3. Realisten ser det som en blandning av de två punkterna ovanför. Det var både bra och dåligt. Men mest bra.

Nu, hemma i Sverige igen, sitter jag med tokförkylning och mår som en påse skridskor. Länge sen jag var så här förkyld. Jag har längtat så efter Felicia och Mattias och det är skönt att vara hemma igen.  Skit samma om jag har en förkylning nu. Man har ju en liten som vill kolla på Teletubbies och då kan man mysa i soffan tillsammans.

Jag har önskat mig ett halsband till Mors dag. Jag kan rekommendera andra det också. Det är fint OCH hjälper barn med cancer. Man kan köpa det genom www.barncancerfonden.se och så här ser det ut:


Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter härligt med London!
Halsbandet har jag och det sitter faktiskt på just idag! Kan rekommenderas. Har det på ofta och får faktiskt många frågor om vart det kommer ifrån. Då känns det extra kul att kunna säga barncancerfonden!
Ha en fin dag Gunsan!

2008-05-14 @ 13:26:56
Postat av: Jossan

Hej vännen! Är såå glad att du rekommenderar halsbandet, det värmer! Jag fick mitt igår o det är så fint, känns kul att ha ett halsband som betyder något. Hörde att du var snorig, inte läge att ses då alltså. Noels immun är fortfarande 0.0 så vi håller oss hemma, ja vi är hemma nu! Kom hem ikväll o får vara hemma tills söndag då det är Uppsala igen. Sen ska vi ta prover fre o lör iofs men vi får sova hemma iallafall. Det är guld värt! Älskade Noel är pigg idag, man fattar inte, alla gifter o så ändå detta leende, det är underbart att se. Några hårstrån kvar bara, våran lilla boll ... han passar i snagg också, lika söt. Kram på er, ni är så snälla.

2008-05-14 @ 21:11:24
URL: http://jossanochnoels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0