Lillan sover

Ja, nu sover hon. I en nybäddad säng och med ny (och nytvättad) pyjamas. Det ser så skönt ut så jag är på vippen att trilla ner i vår säng nu också. Inte riktigt än kanske, men jag blir inte sen ikväll. Helt slut känner jag mig. Klockan sju på kvällen. Snacka om att det var middagsluren som var kruxet när hon var uppe och stökade till framåt 21.30 i somras och fram tills för en månad sen. När vi plockade bort den funkar det hur bra som helst. Och visst märker man att hon inte är piggast klockan 17, men det är inte på värsta vis heller. Funkar kanon helt enkelt. Jag vågar knappt säga det, men kvällsrutinerna flyter på så bra nu. Hon vet att hon borstar tänderna och kissar. Sen är det blöja och pyjamas på och i säng. Hon väljer en bok och så läser vi den och släcker lampan. Nån av oss ligger hos henne tills hon somnar och sen sover hon i sin säng tills på morgonen om det inte är nåt extremt. Helskönt! Hon är knappast skälet till att man inte sover gott om natten.

Och i vanlig ordning sitter jag och tänker på vad det kan tänkas bli för kvällsfika här. Äter man middag klockan 17 blir man ju hungrig innan man lägger sig. Som tur är finns det inget godis hemma. Kanske en macka kan vara nåt och en kopp te....

God natt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0