Om man vill

bli irriterad kan man ju alltid ringa försäkringskassan och få luddiga svar på enkla och tydliga frågor. Ord som återkommer är: komplettera, om, borde, 3 månader... De säger att de har tre månader på sig att ta beslut men att det borde vara gjort innan den ersättning jag har gått ut. Samtidigt skickar de ett brev där ny ansökan ska vara inne drygt två månader innan ersättningen går ut. Hur går det ihop? Jag blev inte ett dugg klokare men fick en klump i magen...så var det med det. Dags att försöka tänka på annat nu då.

Betala räkningar kanske kan vara ett sätt att ha roligare?

Helgen har iallafall varit bra. Lördagen var vi hemma och skrotade och var och handlade lördagsgodis så klart. Plockade löv och klistrade på papper som hösttavlor. Jag rensade ur fyra kassar kläder ur garderoben så nu känns det lättare att hitta och jag vet inte varför kläder som inte använts på 3 år får vara kvar....men man kan ju kanske behöva dem...nån gång... :0) Nu är de snart på väg till bättre behövande.

Söndagen var vi hemma i Arboga och firade storebror med tjej som fyller år. Det var fullt hus och Felicia stortrvides. Massor med god mat och tårta fanns det också. Felicia somnade innan vi kommit ur Arboga (räkna ut hur lång tid det kan ta...) och sov gott hela natten.

Nu ska jag ta och betala lite räkningar...
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0