Idag är en okej dag!

Idag känns humöret ganska bra trots att det regnar och är grått. Trots att Felicia grät när jag gick från dagis, det sliter i mamma-hjärtat. Har handlat färska räkor på ICA och köpte lite aioli till det, plus baguett. Mums till förrätt, tycker jag och Felicia iallafall. Mattias får äta bara baguett. Sen blir det en italiensk ugnsbakad lax med matyoghurt och soltorkade tomater ovanpå tillsammans med färsk pasta blandat med purjolök och basilika och så lite grönsaker bredvid. Till efterrätt blir det hemmabakade äppelmuffins lite värmda med vaniljsås (De är mer som små äppelkakor). Helt enkelt en tre-rätters middag eftersom det är fredag och dags att mysa med familjen. Mattias har jobbat mycket och länge den här veckan och lyckats dra på sig en ordentlig förkylning så han är väl helt slut och vill jättegärna sitta vid bordet och se på alla räkor... Särskilt de som Felicia ska skala själv och de som hon ska kasta prick med. :0)

Imorgon ska vi och titta på en vagn. Har bestämt oss för en Phil&Ted som verkar smidig och som många är nöjda med. Ska försöka få tag i en bra begagnad men det verkar vara ganska hutlösa priser på de begagnade så vi får helt enkelt se om det slutar med begagnad eller ny. Har vi ingen samma dag som bebisen föds är det inte hela världen för vi har ju liggvagnen efter Felicia. Men självklart är det smidigare om det är fixat redan. Annars tror jag vi har allt vi behöver efter Felicia. Det är skönt! Förutom att det blir en ganska tjejig klädlåda om det blir en pojke, men det får vi ta då. Nu längtar jag efter den lilla som ligger i magen och sparkas. Mycket och helst så jag nästan kissar på mig. Redan.

Hoppas ni har en bra dag!
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Ingells

Visst är det härligt med bebislängtan! <minns>

2008-09-19 @ 11:35:01
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Lina

Låter som en smaskig middag! Hoppas ni får en trevlig helg! Vi åker till Varberg idag och hälsar på gymnasieklasskompisar till mig, ska bli trevligt. Ludvig är superladdad inför tågresan :-). Vi hörs!

Kram Lina

2008-09-19 @ 11:50:30
Postat av: bitte

ha en trevlig helg

2008-09-19 @ 12:21:18
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Mattias

Vilken middag! Det blir annat än på Cypern.. Jag älskar baguette! Sex timmar övertid på fyra dagar är väl inget, inte om man är statstjänsteman! :-S

2008-09-19 @ 12:41:15
URL: http://mfritz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0