Dammar av

Jag tänkte att jag ska damma av den här bloggen nu. De sista dagarna har jag suttit och kikat på tidigare inlägg. Faktiskt en toppengrej att kunna kika när vi gjort vad och se bilder av flickorna och var vi varit. Så jag hoppas att jag hittar inspirationen att skriva igen.
 
Just för tillfället tittar Cornelia på Croodarna som vi hyrt och Felicia är i köket med Mattias och fixar varma mackor till kvällsmaten. Vi har hunnit med att dekorera pepparkakshus, bakat mjuk pepparkaka som vi fikade med lingongrädde, gjort en sats rocky road och njutit av att huset är städat och adventspyntet och julsakerna är framme.
 
 
Vi har varit konstant förkylda i närmare sju veckor nu. Mer eller mindre. Och inte alla hela tiden men alla ganska mycket. Vi längtar till hostfria dagar. Och jag längtar till jullov. Slippa stressa iväg på morgonen. Ropa på flickorna att skynda sig. Kolla veckotavlan för att se vem som har jympa, utflykt och kvällsaktiviteter. Det är såklart toppen att de har men nu behöver vi en paus. En paus där vi får vara tillsammans i familjen och bara göra ingenting.
 
För stunden är jag ganska lugn och nöjd. Funderar och planerar och oroar mig lite mindre.
 
Två veckor på Cypern har vi hunnit med i höst också. Två veckor i 27 graders värme och sol. Vi njöt.
 
 
 
 
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0