Nej, inte SJ mer...

Jag och Felicia åkte tåg igår. Jag hade specifikt bett om platser bredvid varandra och i familjevagn när det fanns. Inget av det fick vi! Så irriterande för jag fick bära henne och våra ryggsäckar. Kan tyckas som ett mindre problem men jag kan ju knappt det. Nej, jag är inte imponerad av SJ. I lekdelen av familjevagnen fanns en halvtrasig "gunggrej" och en rutschkana utan trappsteg. Jag kan inte lyfta henne upp hela tiden så hon kunde inte åka den. Hur har de tänkt egentligen? Jag blev irriterad, men i perspektiv var det knappast nåt som var ett problem. Men SJ får inte oss som passagerare mer.

Solen är så härlig nu. Man kan vara ute och leka efter dagis tills det är dags för middag och man slipper alla kläder och sockor och skor. Det gillar vi!

På lördag ska vi på "På kryss med Hjamlar". Fick det i julklapp av svärmor och hennes sambo. Så vi ska gå med hans barn med respektive. Det ska bli kul!

Ikväll blir det en tidig kväll för Felicia för hon är helt slut efter dagen på dagis och hon har sovit väldigt lite de sista dagarna och nätterna.

Hur kan det vara möjligt att ett barn på 2 år ska drabbas av leukemi? Jag fattar det verkligen inte. Det har vänt uppochner på deras liv och jag tänker på det ofta varje dag. Man kan inte ens ta sina små för givet. Man får ett nytt sätt att se på saker och ting. Omvärderar och tänker mer än jag nånsin gjort tidigare.

Ta hand om er och era nära!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Sammanfattning:
* SJ fungerar skit
* Bra sol
* Rolig lördag
* F trött
* Hur kan det vara möjligt att ett barn på 2 år ska drabbas av leukemi? Vi fattar det verkligen inte. Det har vänt uppochner på deras liv och vi tänker på det ofta varje dag. Man kan inte ens ta sina små för givet. Man får ett nytt sätt att se på saker och ting. Omvärderar och tänker mer än vi nånsin gjort tidigare. Ordspråket "Man får vad man förtjänar" är bara rappakalja, finns ingen grund i det. Arbogagrejen snurrar också fortfarande i huvudet, också obegripligt, onödigt.

2008-04-25 @ 12:51:04
URL: http://mfritz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0