Host och snörvel!

Ja, så ser det ut här hemma och just nu är det jag som står för den mesta delen av den varan. Felicia hade 39 graders feber igår morse, men var så gott som feberfri på kvällen. Snorig är hon men okej. Jag känner mig riktigt sänkt, men jag har ingen feber. Det är mest halsen. Och en ganska stor mage. Och inga mediciner. Jag tror det är en kombination, men jag känner hur orken har runnit ur mig och jag inte vet riktigt hur jag ska tackla det. Jag låg i flera timmar på eftermiddagen när Felicia och Mattias lekte och var och tvättade bilen. Jag har helt enkelt ingen energi. Det blir ju inte bättre av att jag mår illa titt som tätt också. Det verkar ha kommit tillbaka...

Så några uppiggande nyheter kanske jag inte kan komma med direkt. Inte mer än att spjälsängen är fixad. Uppe på den högsta nivån och med nytvättade nya lakan. Gröna med vita flodhästar på. Från IKEA. Så nu börjar det mesta falla på plats. Den beryktade BB-väskan är halvpackad också. En del man inte kan packa förrän man ska åka, men det andra finns där. Jag hoppas att bebis stannar i magen ett tag för kommer den nu så får vi vara kvar ett tag på BB. Och jag är inget fan av BB. Finns inget som säger att den kommer nu, så jag hoppas den vill bo kvar till efter nyår. Då har jag gått 38+3. Det borde gå.

Nu är klockan 20:30 och det är lördagkväll. Felicia sover. Mattias åker skidor. Jag sitter vid datorn, men ska snart stupa i säng. Så kan det också vara en lördag.

Mattias har fem dagar kvar på jobbet och sen ledig till minst 8 januari om inte bebis kommit innan det för då blir det betydligt längre. Jag längtar så till jul nu. Mysigt att se Felicia på julafton och vi ska göra en skinka här hemma helgen innan som vi kan knapra på. Mmmm, mums!

Nu: dags för sängen. God natt vänner!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ni är sjuka mycket nu, jobbigt! Och så höggravid på det, förstår att det är TUNGT. Olle tjatar här hemma om julskinkan, som jag inte äter av men det känns ändå som den hör till julen, haha! Fixar allt det där nästa helg, då är vi förhoppningsvis hemma från sjukhuset o Noel mår BRA, så slipper vi den jäkla högdosen 8 veckor innan nästa sväng. Vill att ni ska må bra nu så vi hinner komma o säga hej nån dag? MÅSTE se magen! Innan den blir en bebis. Hälsa familjen o krya på er. Kramar /Jossan, Olle o Nono

2008-12-13 @ 21:54:12
URL: http://jossanochnoels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0