Bygglov beviljat!

Jiiipppiieee!!!!!!!!! Vi har fått bygglovet beviljat för vår inglasade altan. Åh, vad skönt. Strul har det varit sen dag ett med prickmark och fel besked och allt möjligt. Men nu är det klart, så nu ska det byggas i sommar. På måndag går Mattias på kombinerad semester/föräldraledighet i 10 veckor!!!!! Det ska bli så skönt. Vi ska mysa, slappa, snickra, måla...eller, ja, Mattias ska snickra och måla så myser och slappar jag och Felicia. Sitter i skuggan och dricker saft med is i och hejar på pappa. :0) Jag längtar tills det är klart och man får ett hum om hur man vill ha det inuti. Vill köpa mysiga filtar och nån fin duk till bordet (som döljer skadan som råkade inträffa vid rivningen av altanen). Och så blommor förstås fast det får nog vänta till nästa år eftersom det snarare blir höst innan det är klart.

Dagen har varit bra. Min mamma har varit här och vi var en snabbis på Marieberg. Hittade ett par jeans på rea till Lillan. Perfekt för det behövdes verkligen. Nu sover hon men hon gillar tydligen inte att lägga sig på kvällen längre. Kommer efter  fem minuter med famnen full av gossekisse, snuttis och sin Humphrey-elefant och en massa nappar så klart. Så säger hon att hon inte kan sova mer. Snuttan, då har hon inte sovit nåt alls. På dagarna vill hon göra precis som hon vill. Lyssnar inte och gör ofta tvärtemot. Är det nu vi kommit till trotsåldern?! Hoppas det är övergående...

Nu är det dags för mig att sova. Är helt slut nu. Trött som få vid sju-tiden på kvällen. Har aldrig varit pigg på kvällen men visst kunde jag klara nio-bion. Sen minskades det till sju-bion och nu har det kommit till att det får bli matiné. Var är jag på väg? :0)

GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0