Ny dag.

Så var det en ny dag. Vi har varit på BVC, där Felicia fått spruta och vi vägde och mätte. Följer sin kurva alldeles perfekt.  Så var vi förbi Folktandvården och fixade tid till både Felicia och mig. Skönt, då var det avklarat. Sen promenerade vi hem och åt. Lax, potatis, ärter och sås. Och så apelsin till efterrätt. Mums! Nu sover Lillan och det ska jag också göra en stund tror jag. Jag hoppas att hon inte får feber av sprutan, men hon fick det förra gången så risken finns ju. Hoppas inte!

Snart är det äntligen påsk och Mattias är ledig i fyra hela dagar. Jippie! Ikväll ska vi påskpynta. Inte mycket men lite fjädrar och ägg ska upp. Och så gör vi chili idag igen till kvällsmat. Fick tipset av Sara och det var verkligen gott och enkelt och snabbt. Alldeles perfekt med andra ord. Nån som är sugen såär det som följer:

Chili
500 gram nötfärs
1 påse tacokrydda
1 burk tacosås
500 gram passerade tomater med chilismak
1 burk kidneybönor

Servera med strimlad torilla ovanpå och en sallad av gurka, avokado och majs.
Receptet kommer från tidningen Buffés februarinummer.
Chili
Bild från http://www.ica.se/
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Mmm, mums var det igår igen!

Hoppas hon inte har feber nu på morgonen, så hon är pigg till påskhelgen. Och så hon kan gå till dagis idag, det tycker hon ju är kuligt.

Puss & Kram!!

2008-03-20 @ 08:16:56
URL: http://mfritz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0