Bekväm i att inte vara bekväm

Har varit på sjukhuset för samtal med en barnmorska inför förlossningen. Inget som gick fel egentligen med Felicia men jag känner mig osäker. Den jag hade förra gången var inte så bra på det där med smärtlindring och sa mest nej när jag frågade, men det ska det bli ändring på nu. "Go for the drugs" står det i journalen numera. Ta mig med en nypa salt... 
Men det kändes helt okej, fast jag inser att jag aldrig kommer att bli riktigt bekväm med följande scenario:
-Hej!
-Hej, vad heter du?
-Nua
-Okej, då kan du följa med mig och klä av dig och lägga dig här så ska du få föda barn (läs särade ben, blod och allt det andra).
Jag fixar inte att vara avslappnad och bekväm i det, det bara är så och kanske är det det jag måste bli bekväm med. Att inte vara bekväm. Tiden får utvisa hur det blir den här gången. Kontollfreak som man är vill man gärna veta vad det är livet har åt en. Och kanske måste jag även där vara bekväm i att inte vara bekväm. För jag vill veta, men det går bara inte. Bebisen gör som den vill redan innan dag ett. Det är nog det jag kan ha kontroll på. Om det nu hjälper...

Här regnar onsdagens eftermiddag bort. Hoppas ni har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0