Matplanering

Det känns som att det enda jag gör är planerar vad vi ska äta och fixa handlingslista... Det är inte det enda men nu är det välbehövligt. Sen är man ju så inrutad i sitt mattänk så det går mest runt vecka efter vecka. Jag vill ha in två fiskdagar, minst en vegetarisk, nån kyckling och så slutar det med nån korvdag. Har ni nåt recept på nån bra, snabb och god mat så säg gärna till.

Annars är det som vanligt, men bebisen tar mer plats så jag kan inte sitta som en hösäck längre. Bra tyckte Mattias, men jag tror inte att han inser att resultatet blir att jag spiller på tröjan hela tiden när jag äter. Och jag har inte hur många mammatröjor som helst.... Börjar känna mig ganska stor och klumpig trots att det är nästan 10 veckor kvar. Vikten följer ganska exakt det jag gick upp med Felicia så det känns okej.

 

Nu ska jag surfa runt efter recept...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Måste dela med mig av mitt favvo recept nu, vegetariskt såklart! Koka färskpasta, typ tagliatelle, så steker du små korvbitar (vego eller vanliga), ha i hackad lök, paprika och squach som du gör små skivor av, stek allt tillsammans o så häller du i ostsås (keldas färdiga på tetra), ta i en vitlöksklyfta o lite färska basilikablad. Rör ner pastan i o severa i en stor skål på bordet, kanske med något gott bröd i! Det är SÅ gott! Och barnen tror att squashen är gurka så de vågar äta den också, enkelt, gott OCH nyttigt. Kram!

2008-11-04 @ 20:21:34
URL: http://jossanochnoels.blogg.se/
Postat av: Mattias

Det framgår inte av bilderna att jag faktiskt också var ute och körde skottkärra. :-(

2008-11-05 @ 12:29:01
URL: http://mfritz.blogg.se/
Postat av: malin

Det där med mat alltså.. Jag älskar ju egentligen att både äta och laga, men shit vad svårt det är tänka utanför sin egen vardagsbox. Det är ju en bra idé att dela med sig av vardagsmatstips! Jag ska försöka dela med mig lite senare, dvs när jag inte borde jobba... Skulle bara titta in lite snabbt och se vad ni har för er. Härligt med en extra liten trädgårdsarbetare! Men det är inte överdrivet mycket bilder på dig... Jag vill se hur du ser ut med stormagen!

2008-11-06 @ 14:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0