Jag längtar efter helg!

Ja, jag bara går och "väntar" på att det ska bli helg. Det är så mysigt. Vi får vara tillsammans och hitta på saker. Och så får man ju lördagsgodis. Inte fy skam! Och så har man mer tid och lust att laga god mat. Ja, helgmys helt enkelt.

Idag är det dagiskort på dagis och jag hoppas det går bra. Hon såg smått livrädd ut på förra kortet. Tyckte tydligen inte att det var jättepiffigt att gå till dagis idag heller. De har väl bra och dåliga dagar precis som vi vuxna antar jag.

Jag lämnade Lillan på dagis och åkte vidare till badet och simmade lite. Nu när handen funkar lite bättre så måste jag verkligen röra mig. Och vattnet är det bästa stället just nu....om det inte vore för alla segproppar som ligger och flyter i motionsdelen...gahhh. Jag är knappast varken snabb eller vältränad, men de kommer liksom inte riktigt framåt. Och jag vill komma framåt så det ger nåt iallafall. Lite irriterande var det. Men framåt kom jag till slut. Jag har sjukt ont i ryggen och det blir inte bättre med magen som växer och en bebis som kan konsten att sparka på nån nerv eller nåt så jag nästan trillar ihop. Jag hoppas verkligen det inte blir mycket värre än så här....

Lunchdags snart för mig... Åt en soppa av tomat och med vitlök igår och jag har aldrig nånsin haft sån halsbränna så det blir det inte till lunch. Men det ligger en tjockis till blodpudding i kylen och väntar på mig och den ska det nog blir några bitar av. Ibland är jag lättroad på matfronten och just idag är en sån dag. Lax till kvällsmat med gräddfillssås med dill och citron är inte heller fel. Ja, jag pratar mat all the time nu för jag är alltid hungrig....

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag börjar också längta helg. Suck vad vissa dagar är gråa på jobbet!!

2008-10-22 @ 13:04:59
URL: http://mfritz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Avis jag vill oxå simma....Passa dig, det kanske är jag som är proppen en dag i motionslängan..

I helgen kan ni åka å titta på vårat hus, som står upp from idag:) Känner mig som ett barn på julafton,

kram

2008-10-23 @ 20:52:11
Postat av: Sara

Proppen, det är jag!!!! Blev ngt konstigt...

2008-10-23 @ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0