Akuten, Apoteket och Rosali´s Deli

Gårdagens eftermiddasg var fullspäckad. Först var jag till barnjuoren på akuten med Cornelia eftersom hon nu blivit riktigt förkyld, hostar, nyser och har svårt att andas ordentligt när hon äter. Rinde 1177 och rådfrågade och de tyckte vi skulle kolla upp det. Så det blev jag och Cornelia som åkte till akuten och väntade i två timmar innan vi fick träffa en doktor som tittade på henne och sa att det inte var nån fara. Förmodligen inte RS-virus. Det var skönt att höra. Sen tog vi svängen förbi Apoteket och köpte näsdroppar. Och så in på Rosali´s Deli och köpte två Chicken Alfredo. Sen susade vi hem och åt och myste så gott det gick mellan nysningar och hosta.

Idag är vi i Arboga. Jag tog med flickorna och åkte bil. Mattias kom efter...på cykel så klart. Där skidorna läggs undan åker cykeln fram! Vi fixar i trädgården. Felicia har planterat blommor med mormor, sått frön med morbror Jajja, krattat med pappa och mig. Helmysigt! Och så har vi ätit lunch på altanen. På eftermiddagen ska det packas fika med bullar och festis och så är det utflykt som gäller. Det blir en dag full med massa skoj! Cornelia har ägnat hela dagen hittills, förutom två timmar på morgonen, i vagnen. Sovandes. Det brukar hon göra på förmiddagen, men nu har hon sovit extremt länge. Bra om hon inte mår riktigt bra, men nu måste hon nog vakna och äta snart.

Nu måste jag kolla till minstingen...

 

Vem är vem av bebisarna...kan ni se det?

Kommentarer
Postat av: Jossan

Fellie uppe? Åh svårt! Tycker man kan se det lite på näsan om jag har rätt ... söta bebisar är det!



Vi är hemma nu och mår ganska bra faktiskt, man vågar aldrig säga att man mår BRA för då händer alltid något men ... det är okej! Glada just nu så det känns skönt, benet är fortfarande inte okej o det är 6:e veckan han inte går så liiite ont i ryggen har man, han är ju ganska tung att bära på men nu kryper han lite o det känns som ett steg åt rätt håll.



Hoppas Cornelia får bli frisk snart, låter ju så läskigt när de små är krassliga! Men skönt att ni kollade upp, kan man slappna av lite mer ... krya på er där hemma, kram!

2009-04-26 @ 22:55:35
URL: http://jossanochnoels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0