Pelargoner!

Ja, så har jag då införskaffat vita pelargoner som jag längtat efter. En är min och den andra Felicias. Det var hon tydlig med att förklara för mig när vi tog dem i affären. "Den här är min mamma!" sa hon.

  

Så, här står de på altanbordet. Och jag gillar lukten av pelargoner. Måste vara att jag kännt den lukten hemma när jag var liten.

Felicia och jag har handlat på förmiddagen. Jag tycker vi är prismedvetna och handlar knappast det dyraste. Jag kollar extrapriser varje vecka och går under namnet "Kupong-Affe", men ändå svävar pengarna iväg. Makalöst! Nu är det iallafall påfyllt med toappapper, blöjor, tvättlappar och sånt som vi måste ha. Skönt att slippa det på ett tag.

Resten av dagen går i vårens och fredagens tecken. Vi ska leka ute och ikväll är det tacos som gäller. Skit i att jag fortfarande har gamla gröna byxor och osminkad med glasögon!
Det är fredag och det är vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0