Snart 3!!

Klockan 04.00 natten till imorgon föddes vår Felicia för tre år sedan. Helt otroligt vad fort tiden gått. Imorgon bitti väntas bullfrukost och paket innan det är dags för dagis. Och kalas där. Och hemma när hon kommer hem. Ett kalas hade vi redan i helgen som var. Urmysigt med mormor och morfar, morbror och min kusin med familj. Felicia stortrivdes! Och så har vi två kalas till i slutet på veckan. Man undrar om det är nån som fyller jämt. Men, nej, det är bara det att vi har många vi vill fira med och bjuda på glass. :0)

Cornelia växer så det knakar nu. Har sprängt 5000-grams-gränsen.  Nu sover hon i spjälsäng med napp i munnen. Ja, det är sant. Vet inte om hon var så trött så hon inte fattade att det var en napp, men den funkade. Nu ber jag till högre makter att det fortsätter så. Och sova i spjälsäng har hon börjat med det första passet tills det är mat runt 00-01. Sen är jag för slö för att orka lägga tillbaka henne. Jag somnar när hon ammar helt enkelt.

Vi var till Mattias jobb idag och hälsade på. Fick jättefin filt till Cornelia och pruttdeg till Felicia. Det uppskattades. Sen gick vi hem efter nån timme. Lagom dag. Och så skönt med promenad i solen. Vi sitter mest jämt på altanen när det är fint väder. Öppnar glasdörrarna och tittar på Felicia som leker, njuter av solskenet och lyssnar på fåglar som kvittrar. Det gör mig lycklig! Jag hittade årets första tussilago idag. I det smutsigaste dike bland en massa gamla höstlöv stack de upp sina gula kroppar och ropade att det är vår. Härligt!

Nu känns det att det är kväll. Dags att ta vara på tiden när jag kan sova ensam i sängen. Sträcka ut mig utan att vifta till minstingen.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0