Vill ha!

Jag är tillfreds mesta delen av tiden nu. Men ibland brister det. Är ruskigt trött eftersom Cornelia ammar och Felicia är i sin värsta trotsålder (eller utvecklingsperiod, vad man nu föredrar) någonsin. Det tär på mitt tålamod att inte få sova och att höra "NEJ!!!" hela tiden. Jag försöker se det positiva i det och lyckas ofta, men inte alltid.

Sen drömmer jag om att några kilo skulle trollas bort från mig och min mage. Småsaker i världens alla sammanhang, men det vore skönt. Och så vill jag inte ha gamla ljung i mina krukor längre. Nej, fina penséer som vittnar om våren. Fina kläder som sitter bra vill jag ha hängandes i garderoben. Fräscht sommarhår och veta hur man sminkar sig. Ska ju på en sån sminkkurs i maj, men nu. Ja, ni kanske ser var det är på väg. Jag vill helt enkelt ha en massa saker. och skalar man av livet ordentligt så är de sakerna inte värda speciellt mycket. Men just nu för stunden skulle det vara kul.

Kanske för att jag sitter i ett par gamla gröna brallor eftersom det är de jag kommer i. Och kanske för att jag är osminkad med glasögon (som också behöver bytas ut för den delen) bara för att ögonen totalstrejkar med ögoninflammationssymptom. Kanske för att jag funderar på om man duger så...till det yttre.

Dagens funderingar var det...

Kommentarer
Postat av: Malin

Vissa dagar är så man måste få gnälla av sig lite, så känns det bättre sen, jag kan skryta med att jag just kommit hem från ett body pump pass, jag kan lova att jag är slut i armarna, orkar inte lyfta dem alls.



Miljoner kramar till dig och din familj. //Malin

2009-04-23 @ 19:13:21
URL: http://www.ballamalla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0