Nice onsdag!

Felicia är på dagis. Mattias och jag kallar henne Lillan. Mest om henne. Inte så ofta till henne. Men imorse gjorde jag det och då tittade hon på mig och sa:

"Men mamma, jag är inte Lillan, jag är Storan!"

Så var det med det. Ingen Lillan här inte.

Igår var det sjukhusbesök. Välbehövligt. Spruta i handleden. Trodde jag skulle svimma, men gjorde det inte. Hade rejält ont sen för att idag känna ett mindre lugn. Och så recept i massor med hem eftersom jag snart slutar amma och går på medicinberna igen. Och provtagningslappar. Prover varannan vecka. Och så kolla av foten eftersom jag inte har nån vidare känsel i fotryggen. Det var summan av besöket. Och så alltid lite grinigare efter ett besök efersom det är svårt att låtsas att man är frisk när man går dit. Men nu är det bättre.

Mattias skruvar upp rullgardiner i vårt sovrum. Och så ska hyllor och kort upp i Cornelias rum. Sen ska jag visa kort, Anna.

Efter dagis kommer Sara och pojkarna och leker. Mysigt, för det var en stund sen! När flickorna lagt sig ska Mattias och jag hyra film. Seven pounds. Släpps idag och ska vara ruskigt bra. Och så blir det pizza till det. Nice onsdag helt enkelt. När man kollar film så ser man ibland hur de ska köpa pizza och svävar de in, snygga och piffade och trycker en pizza och ser lika snygga och lätta ut. Jag sa till Mattias häromdagen att varför ser man inte ut och känner man sig inte så där glamorös när man äter pizza och kollar film?

Nu, en gammal bild som jag gillar. När Storan var  liten.


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0