Ögon, tacos och soffmys!

Det är ungefär de ledorden man kan tänka sig idag. Jag och Cornelia har ögoninflammation. Inte av den värsta sorten, så det börjar bli bättre. Felicia sa att det kliade imorse, men vi såg inget så det kanske faktiskt bara kliade. Ikväll är det tacos som gäller. Jag älskar det verkligen och det passar perfekt här hemma en fredag. Efter tacos och Felicia har somnat blir det soffmys. Det ser ut på följande sätt:
Jag sitter i soffan och ammar Cornelia samtidigt som jag ger min beställning till Mattias om vad kvällsfikat ska innehålla. Blir det leverpastej och tomat på smörgåsen istället för ost bryter han ihop och säger att det tar 20 minuter att göra. Jag vet inte var han hämtar tomaten...men men... Han är alltid snäll och fixar! Sen fikar vi och gäspar ikapp innan vi hasar oss till var sin säng på olika våningar i huset. Är det det som kallas små-barns-romantik? Helt enkelt har knappa 4 kilo Cornelia sparkat ut knappa 90 kilo Mattias ur sin säng för ett tag.

Jag längtar efter våren. Fågelkvitter och torra vägar. Solen som lyser och fåglar som kvittrar. Gärna ikapp med barnen. :0) Men det dröjer säkert så det får bli en vinterbild på Felicia istället.


Ikväll blir det förhoppningsvis godis och Let's Dance och glada miner. Mmmm....

Kommentarer
Postat av: Mattias

Inte bara det att jag säger att det tar 20 minuter, det tar faktiskt så lång tid. Det har inte med tomaterna att göra, leverpastej är jättesvårt att skära i tunna skivor.. Puss!

2009-03-06 @ 21:34:06
URL: http://mfritz.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

2009-03-10 @ 23:10:30
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: Maja/Cactusvit

Tack för din titt inne hos mig! Får be om ursäkt för att jag inte har haft möjlighet att svara på din kommentar förrän nu. Stolsdynorna i fårskinn köpte vi på Mio strax före jul. Underbara att sitta på plus att dom skyddar våra känsliga stolar från repor av bl.a. jeansknappar etc. /Maja

2009-03-15 @ 21:50:13
URL: http://cactusvit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0