2:a advent - bästa söndagen!

På förmiddagen skulle Felicia på kalas hos en tjej på samma avdelning. Hon ville att jag skulle vara med så det var jag. Mysigt och full fart i två timmar! Sen åkte vi hem och bytte om och så var det dags att åka till ishallen och titta på uppvisning av Felicias skridskoskola. De var så söta! Felicia älskar att åka skridskor. Hon har träning på lördagförmiddag och sen frågar hon varje dag när hon ska åka skridskor igen. Lycka också att kompisen Elsa är med. Det var jultema och Felicia var tärna med glitter på hjälmen. I publiken satt en stolt mamma, en stolt pappa och en stolt farmor. En stolt mormor var hemma med lillasyster. De stora tjejerna visade upp sina konster i konståkning. De gjorde det till låten Hallelujah, som vi hade på Magnus begravning. Det brast för mig efter två raders text. Men så är det väl och måste få vara. Bryta ihop och komma igen. Gråta och skratta. Älskade storebror som jag saknar dig! Men du såg väl Felicia från himlen?




Efter uppvisningen köpte vi julgran och åkte hem. Sen var det dags att sätta på Jöbacks julskiva och klä granen. Det är en av mina bästa stunder på året!
 

"Jag såg mamma kyssa tomten, jag..."

 

 

Båda tjejerna ville vara med och klä granen. Felicia fick hänga upp smällkaramellerna som hon pysslat också. Det blir en hel del pyssel när de inte är så friska så de går till dagis.

Nu är det dags att sova. En förmiddagstid och en eftermiddagstid på sjukhuset imorgon. Planering på hög nivå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0