Mysfrukost en torsdag!

Ja, imorse var jag tvungen att kicka igång dagen på rätt sätt. Här gäller det att ta alla tillfällen till att få upp stämningen. Så dagen inleddes med en frukost bestående av hembakt dinkel/vete-mjölbröd med ost och tomat, en kopp te och en smoothie. Mums var det!







Felicia och Cornelia fick var sin ny pyjamas (översta kortet) när jag beställde lite sommarkläder till dem från H&M. Jag älskar dem med de stora färgglada prickarna. Felicia har 110/116 på sin och den är så gott som precis nu. Jag hade kunnat ta en större. Nackdelen med att beställa och inte kunna se i verkligheten. Och så var de riktigt smala i passformen. Felicia är ganska smal och den sitter rätt så tajt på henne. Hur tänkte man då? Hur som helst är de fina och passar...en månad eller två. :0)

Imorse badade jag och Felicia. Det händer allt oftare att hon kommer skuttande när jag ska bada. Det är riktigt mysigt. Hon hjälpte mig att tvätta håret och jag sa att hon var så duktig. Då svarade hon "Jag är supertvättar'n!" Var får de allt ifrån?

Dagen erbjuder lugn på förmiddagen. På eftermiddagen kommer flickornas Farmor och tar hand om dem medans jag och Mattias tar en eftermiddagsbio och ser Snabba Cash. Lovely!

Nu ringde Mattias som lämnat på dagis och sa att Cornelia får plats på samma avdelning som Felicia och börjar när vi tycker att det passar. Och det blir i April. Wiiieee!! Så glad över att hon fått den platsen! Men lite vemodigt att Liten har blivit så stor så det är dags för dagis.

Hoppas du har en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att det löste sig m dagis... Slippa åka till 2 ställen (ett tag till i allafall) :)

Vad tyckte du om filmen? Jag tyckte den var otäck, hoppade till i stolen många gånger och höll för ögonen. Kan inte med när de "slår" varandra (snällt sagt).

Hoppas att ni får en härliiig fredag, trots den blöta snön.. KRAM

2010-02-26 @ 08:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0