En annorlunda födelsedag

Idag har kommit och snart gått. Idag är ingen vanlig dag. Den 27:e oktober kommer för alltid att vara en källa till glädje och sorg. Glädje över att det är min storebrors födelsedag och alla de fina minnen han lämnat hos mig. Sorg över att inte få fira hans födelsedag fler gånger och inte få skapa nya minnen. 32 födelsedagar blev det. Inte fler. Magnus gav mig ovillkorlig kärlek. Jag kunde vara sur och tvär. Och ändå, eller främst då, öppnade han famnen och gav mig en kram. För mig var han en stor trygghet fysiskt. Att han var stor och beskyddande. Jag känner en sån tomhet att inte få prata mer med honom och inte krypa in i den famnen som en liten lillasyster mer. Han var där sen den dagen jag föddes och vi gjorde i stort sett allt tillsammans under så många år. Sen svävade vi långt ifrån varandra i fysiskt avstånd innan vi slog oss ner nära varandra igen. Jag älskar honom så djupt. Och saknaden river i min kropp. Jag hoppas att tiden läker det värsta av såret, men att den aldrig suddar ut mina minnen. Min finaste storebror. Grattis på din födelsedag. Hoppas ni firar den i Nangijala! Jag vet att du är där.
"Nangijala är ett land som ännu befinner sig i "lägereldarnas och sagornas tid". Konkret betyder det ett förteknologiskt eller medeltida samhälle." (wikipedia)
Inget ställa passar Magnus bättr. Hans intresse för historia var stort och han sa flera gånger att "Jag borde ha levt på en annan tid. En tidigare tid." Nu är den tiden.



Djupt älskad - innerligt saknad


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är så ledsen för vad som hänt! Jag fick veta genom Marcus. Magnus var min vän under Kalmartiden men tyvärr tappade vi kontakten. Han var en fin vän. Minns att han hade en bild av dig på kylskåpsdörren. Jag tänker på dig och hela familjen i denna stund.

2010-10-27 @ 21:59:23
Postat av: Malin Lundgren

Kramisar till dig och din familj, tänkte mycket på Magnus igår och Linnéa tände ett ljus på kvällen och sa grattis.

Kram Malin

2010-10-28 @ 07:17:07
URL: http://www.ballamalla.blogspot.com/
Postat av: Anna

Stor kram!

2010-10-28 @ 13:27:34
Postat av: Mamma

Jag blir så rörd av dina fina ord. Saknar honom så mycket. Kram Mamma. ♥♥♥♥♥

2010-10-28 @ 18:58:19
Postat av: Anna Z

Jag beklagar sorgen :(

Hade tänkt på Magnus ganska mycket den senaste månaden, nu vet jag varför. Saknar honom med, vi hade många ljusa stunder tillsammans, det är dem jag minns. Vi hann skriva ett par brev till varandra på facebook innan han och Bill åkte iväg... Har så många frågor... hör gärna av dig om du känner för det, jag finns på facebook.

Många varma kramar

Tänker på er

2010-10-28 @ 23:09:27
Postat av: Malin p

Jag blev alldeles kall när jag läste detta, har du förlorat din bror!? Fy. Vet inte vad jag ska säga. Beklagar verkligen. Skönt att se att sorgen blandas med glädje också. Härliga bilder på er härliga familj!

2010-11-04 @ 21:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0