Medicinering

Medicineringen funkar inte så bra. Förra veckan när jag tagit min spruta så låg jag nästan hela natten och mådde så illa att det var på gränsen till att jag kräktes. Då skickade jag ett mail till min läkare som sa att det inte finns nåt mot illamåendet utan att jag kunde avbryta behandlingen och att vi får "försöka hitta något annat alternativ". Det är inte helt enkelt eftersom jag har en sjukdom där det inte går att använda de "vanliga" medicinerna för tex RA. Det kan få motsatt effekt. MCTD var det ja. Dumt att göra det enkelt för sig. Såhär en vecka senare kändes det som en bra idé att prova sprutan en gång till för att se om illamåendet är mindre den här gången. Jag känner redan ett litet illamående men kulmen brukar komma drygt ett dygn efter att jag tagit sprutan alltså. Bara att vänta och se hur morgondagen och den natten blir då. Sen lägger jag ner om det inte funkar.







Hoppas bara att jag är på benen imorgon för jag har en förmiddag med möjlighet till att komma ut i skogen för mig själv och sen en lunch med resten av familjen innan vi åker till stadsparken och fixar ansiktsmålning och glass till tjejerna. Det blir vårat firande av nationaldagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0