Äntligen fredag

Jag har längtat efter fredag länge. Ända sen fredag förra veckan faktiskt. Jag var på brunch på Hälls konditori då och såg fram emot den här fredagen hela veckan. Då skulle jag få ta med flickorna på brunch också. De var riktigt peppade och var faktiskt som två ljus när vi var där. Finklädda i sina fredagskläder och finstövlar. Gick och plockade av maten. Gick och satte sig. Kom på att de hade glömt nåt. Gick och hämtade. Satte sig. Behövde mer. Så höll det på, men de åt bra och vi hade en mysig stund tillsammans med mormor. Utanför ven vinden och snön yrde. Inne på Hälls var det varm och fint med julstjärnor och amaryllis. Jag ser redan fram emot nästa gång vi kan gå dit. Toppenerbjudande året ut också är gå två betala för en. Så 85 kronor för två personer. Helt otroligt!
 
 
Fredagen fortsatte i matens tecken när jag planerade middagen. Parkhallen hade bra pris på laxsidor så jag gjorde iordning lax i ugn, kokade potatis och ärter och gjorde en vitvinssås till. Den såsen har jag aldrig gjort men den blev en hit hos alla här hemma. Mycket god fredagsmiddag helt enkelt!
 
Flickorna har faktiskt suttit i köket och pysslat tillsammans hela tiden innan och efter maten. Balsam för en mammasjäl. Balsam är också att de somnat i tid och jag hoppas på två pigga flickor imorgon. Nu slöar jag och Mattias i soffan. Han har legat däckad nästan hela veckan och har äntligen fått antibiotika. Nu hoppas vi på mindre hosta och lite mer ork.
 
Kramar
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Mysigt!!
Och vad roligt att du kommit igång med bloggandet igen!
Kram 💕💗💕💗

2013-12-08 @ 14:06:11
Postat av: Me & My Baby Dolls


Tack! Det är en vanlig tunika, magen ser större ut i den, haha... Köpte den nog på Gina Tricot för ca. 2 år sen ;)

2013-12-09 @ 20:12:43
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0