Gnäll

Nu kommer gnället. Måste få det ur mig. De här bacillerna och virusen som cirkulerar här hemma. Vi har alla varit mer eller mindre sjuka de senaste tre månaderna. Och nu är det alltså jag som är sämst. Och så drog jag mig iväg till drop-in på vårdcentralen. Som är öppen alla vardagar. Utom torsdag. Och idag är det torsdag. Så de ska ringa på eftermiddagen idag. Och jag hoppas på en tid. Idag. Det här orkar jag inte med längre. Det bara går runt. Så. Färdiggnällt.
 
Annars så laddar vi inför jul, Cornelias födelsedag och nyår. Men först och främst sega, långa morgnar i soffan med täcke och kudde framför adventskalendern och filmer. Cornelia sa på väg till dagis att hon var trött och att hon längtade efter sovmorgnar. Älskade unge!
 
 
Jag älskar att smyga upp och tända ljusstakar och granen och sen sitta i soffan med flickorna. Doften av gran och julsakerna gör mig lugn. Det är klart att de morgnarna också innehåller en del tjafs men mestadels mys.
 
 
Nu hopp i sängen under ullfilt och försöka bli frisk.
 
Kramar
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0